Mensen hebben een arsenaal aan mogelijkheden om contact op te nemen met je bedrijf, zoals telefonie, social media en messaging. Met communications beantwoordt iedere werknemer de klant tijd- en plaatsonafhankelijk via alle apparaten.

Communications: met één mond spreken

Vroeger was telefonie het eerste contactmoment tussen klant en bedrijf. Maar sinds de digitalisering hebben klanten meer kanalen tot hun beschikking dan ooit. Ze verwachten dat bedrijven met één mond spreken, ongeacht via welk kanaal ze contact opnemen. Communications brengt deze kanalen naar de cloud en integreert ze met je CRM- of ERP-pakket. Zo herleid je ieder gesprek, bericht of interactie, verhoog je de relevantie van je communicatie en voelen klanten zich gewaardeerd.

Een totaal klantoverzicht

In grote CRM-pakketten zit de standaard integratie van social media, zoals Facebook en Twitter. Door communications verticaal in het CRM- of ERP-pakket te integreren, worden bedrijven ontvankelijk voor ieder communicatiekanaal. Hierdoor krijgt niet het kanaal, maar de klant een centrale rol in de communicatie. Dankzij dit totale klantoverzicht communiceren bedrijven de juiste boodschap, op het juiste moment, aan de juiste persoon.

Trend: intelligent communication

Het gebeurt nog zelden dat mensen bij de bushalte wachten op de bus. We checken de vertrektijd in een app en beperken onze wachttijd. Intelligent communication brengt dit principe naar een bedrijfsomgeving en stelt bedrijven in staat om klanten procesmatig te informeren bij het afnemen van een dienst. Zo ontvangen klanten in real-time informatie over wat er te doen is, wat iemand mag verwachten en wat de klant moet doen. Deze toepassing kan worden aangevuld door de integratie van derden databronnen, waardoor de toepassing zich leent voor informatieve, promotionele en servicegerichte communicatie. Iedere interactie is meetbaar, waardoor online marketeers communications kunnen opnemen in de customer journey.

Veilig en voordelig

Telefonie is een kritisch bedrijfsonderdeel dat te allen tijde operationeel moet zijn. Communications is een betrouwbare manier om te bellen via dataverbindingen. Bedrijven hoeven niet langer te investeren in een telefooncentrale. Met communications krijgen bedrijven een beveiligde private cloud omgeving in één van de datacenters in Nederland. Hierdoor bellen bedrijven voordeliger en zijn ze voorzien van alle functionaliteiten die je van een moderne telefooncentrale mag verwachten.

De voordelen op een rij

  • Eenduidig communiceren
  • Totaal klantoverzicht
  • Integratie in CRM of ERP
  • Voordeliger dan gewoon bellen

Ben je enthousiast geworden over communications?

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Xcellent is strategisch implementatiepartner en zorgt dat bedrijven IT volledig benutten

Edwin van Korlaar
Edwin kan je alles vertellen over communications. Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.
Contact

Bestel gratis het Outsourcing Performance onderzoek

Outsourcing IT Day