Met de servicedesk en it-helpdesk krijg je de beschikking over specialistische kennis zonder de hoge kosten van een eigen it-afdeling.

Servicedesk en it-helpdesk: specialisten met heldere taal over it

Vroeger had ieder bedrijf wel een werknemer die veel wist van techniek. Als de server een keer uitviel, waren alle vragende ogen op hem of haar gericht. Maar de it-ontwikkelingen hebben het interne kennisniveau ingehaald, terwijl bedrijven steeds meer it in huis hebben. Servicedesk en it-helpdesk van Xcellent is de specialist die je contact bij een probleem, uitdaging of gebruikersvraag. En we zijn tweetalig; we verstaan techniek en praten in heldere taal terug. Zo maken we it voor iedere werknemer in jouw bedrijf toegankelijk en nuttig.

Single point of contact

Er is weinig vervelender dan dezelfde vraag te moeten herhalen aan verschillende mensen. Daarom werken wij met een zogenaamd single point of contact: één aanspreekpunt waar bedrijven terecht kunnen met alle vragen over it. Dat kan zijn: waarom kan ik niet bij m’n bestanden? Hoe vaak moet ik een back-up maken? Maar ook; hoe gebruik ik m’n mail efficiënter? De servicedesk en it-helpdesk helpt bedrijven met het volledig benutten van it.

Kennis van zaken

Bedrijven worden in de kern steeds meer it-bedrijven. Sinds de digitalisering gebruiken ze meer apparaten en vertrouwen medewerkers op de techniek van de cloud. Maar in het geval van een calamiteit heeft niet ieder bedrijf dezelfde it-behoefte. Bij Xcellent weten we met wie we zaken doen. We vinden het belangrijk om de business van onze klant te kennen, zodat we met een passende oplossing kunnen komen bij een vraag. Een goed voorbeeld daarvan is de printer van een notaris. Dat is een van de kritieke onderdelen van de it-infrastructuur, omdat er zonder de printer geen woning kan passeren. Wij zorgen ‘onder water’ voor het onderhoud van de kritieke bedrijfsonderdelen en waar mogelijk lossen we preventief problemen op in samenwerking met de systeembeheerder. We zorgen ongemerkt dat het werkt, zodat bedrijven zich kunnen focussen op wat belangrijk is. Dat noemen we kennis van zaken hebben.

Van vraag naar vraagstuk

De it-helpdesk en servicedesk zijn de eerstelijns it-specialisten waar bedrijven vragen kunnen stellen over systemen, netwerken en applicaties. We zien regelmatig dat een vraag onderdeel is van een groter geheel. Daarom gaan we op zoek naar de vraag achter de vraag. We analyseren proactief hoe jouw bedrijf efficiënter kan werken met it en dragen ook de oplossing aan. Daarin betrekken we alle partijen, dus ook de leveranciers die wij niet beheren. We zorgen dat bedrijven het beste krijgen van it zonder deze specialistische kennis in eigen huis te hebben.

Servicedesk en it-helpdesk vanuit Amersfoort en Rotterdam (Delft)

Heeft jouw bedrijf behoefte aan specialistische kennis zonder de kosten hoge van een eigen it-afdeling? Ontdek de mogelijkheden en neem contact op. Xcellent is een landelijke it-beheerder met kantoren in Amersfoort en Delft.

 

 

Bryan Noll
Wil je weten wat de voordelen zijn voor jouw organisatie? Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.
Contact

Bestel gratis het Outsourcing Performance onderzoek

Outsourcing IT Day