• EPCOR
  • Industrie
  • 200 Medewerker(s)

‘IT stelt ons in staat om future proof te zijn’

Een vliegtuig moet blijven vliegen. En het liefst zo lang mogelijk. Stilstand kost simpelweg geld. Daar is zeer specialistisch onderhoud voor nodig. EPCOR, dochteronderneming van Air France KLM en gevestigd op Schiphol-Rijk, controleert en reviseert jaarlijks duizenden pneumatische componenten en honderden vliegtuiggeneratoren (Auxiliary Power Units) van tientallen luchtvaartmaatschappijen. Dankzij haar bijzondere vakmanschap en flexibiliteit maakt het bedrijf een flinke groei door. IT heeft daarbij een cruciale rol, óók met het oog op de toekomst. ‘IT moet ons in staat stellen om future proof te zijn, maar ook om te groeien zonder dat we daar harder en meer voor moeten werken’, zegt Jan-Willem Bult, Manager IT van EPCOR. ‘Processen slimmer en efficiënter inrichten. Dat brengt IT ons deels nu al en dat gaat het ons nog veel meer brengen. Zo kunnen we onze groei opvangen én meer innovatieve oplossingen creëren.’

Epcor

 

Partner in innovatie

EPCOR telt 185 geautomatiseerde werkplekken en verwacht op korte termijn een groei naar 200. De optimalisatie daarvan is in volle gang. ‘De PC was eerst zo’n ouderwetse toren, nu werken we met een compacte PC en sinds kort met curved schermen. Er zijn kantoortuinen met flexplekken ingericht in plaats van vaste bureaus. En in de teststraat kunnen testresultaten op nieuwe tablets direct digitaal ingevoerd worden. We streven ernaar dat iedereen, overal moet kunnen werken. Het nieuwe werken, maar dan wel in deze technische omgeving.’
Xcellent is ook een partner in innovatie voor EPCOR. Bult: ‘Wij bevaren graag andere wateren, zoeken altijd naar nieuwe kansen om die vervolgens te benutten. Dan is het fijn dat je IT-partner daarin met je meedenkt. Neem de Xperience Level Agreement (XLA – de gebruikerservaring op de eerste plaats, SLA op de tweede plaats), een concept van Giarte. Xcellent kwam daarmee als suggestie en heeft de tools daarvoor. Nu gaan we er samen mee aan de slag. Ik wil dat onze eindgebruikers van IT op verjaardagen zeggen: bij EPCOR is dat goed geregeld. In dat meedenken en innoveren zie ik een belangrijke toegevoegde waarde van onze IT-partner. Continu klaar zijn voor de toekomst, daar gaat het om.’

Epcor

Partnership

Bult gelooft heilig in IT-outsourcing op basis van een partnership. De traditionele klant-leverancierrelatie werkt volgens hem niet meer. ‘Het moet veel verder gaan dan de serviceprovider die alleen langskomt als er wat gerepareerd moet worden. Dat is voor mij niet de norm. De eindgebruiker moet prioriteit hebben. Ik ben daarbij kritisch naar Xcellent, en zij zijn dat naar ons. Het is samen vallen en opstaan. We hebben die verbetermodus te pakken en daar komt veel moois uit voort.’

Xcellent
Rogier Horde
Ik ben servicemanager bij Xcellent. Heb je een vraag? Stuur mij een bericht en ik neemt contact met je op.