Edwin van Korlaar / 4 oktober 2018

Van Korlaar op SEE 2018: een optreden met vaart en waardevolle tips

Vooraf gezonde spanning, achteraf een goed gevoel en complimenten! Commercieel directeur Edwin van Korlaar van Xcellent heeft dinsdag 2 oktober met succes een presentatie gehouden tijdens het internationale evenement Service Excellence Experience 2018 (SEE) in TivoliVredenburg. Ten overstaan van een goed gevulde zaal sprak hij op uitnodiging van organisator TOPdesk over klanttevredenheid en de continue verbeterreis die Xcellent maakt. Een terugblik!

Hoe houd je de relatie met je klanten op peil? In goede en minder goede tijden? Die vraag stond centraal in de presentatie van Van Korlaar. Saai? Integendeel! Hij putte bijvoorbeeld uit zijn voormalige topsportcarrière als motorcrosser. Van Korlaar was de beste in zijn klasse, totdat hij een ongeluk kreeg. Ook Xcellent maakt er een topsport van om haar klanten tevreden te houden.

Vanuit zijn openhartige, persoonlijke verhaal belandde Van Korlaar bij de vijf stappen die hij zijn toehoorders, beslissers en beïnvloeders uit sectoren als zorg, onderwijs en (lokale) overheid, met vaart meegaf: stel je eigen medewerkers centraal, heb oog voor de cultural fit, creëer vertrouwen, wees kritisch én kwetsbaar en stel gezamenlijke doelen. Het resultaat? Een vitale relatie met klanten én leveranciers op basis van een partnership.

Topsprekers

Dat Van Korlaar na afloop bij de netwerkborrel door diverse mensen uit het publiek enthousiast werd aangesproken, bevestigde het goede gevoel dat hij over zijn optreden had. ‘Heel eerlijk: ik had best wat gezonde spanning vooraf’, zegt hij. ‘SEE is een internationaal en aansprekend evenement, met diverse topsprekers in het programma. Dat ik als vertegenwoordiger van Xcellent daarvoor gevraagd word is al mooi, maar dat het dan ook nog goed gaat is natuurlijk super. (lachend) Ik ben blij dat onze marketing manager Martin van der Eijk en mijn vrouw me zo hebben aangemoedigd om deze uitdaging aan te gaan.’

Voor Xcellent was het een mooie kans om haar ervaringen met hoge klanttevredenheid te delen met andere organisaties. Van Korlaar: ‘Dat doen we graag! Het is een continue verbeterreis, ook voor ons. Tijdens de vragenronde na mijn presentatie kwam er al veel interactie op gang. Ook tijdens de borrel hoorde ik positieve geluiden en hebben we verder gesproken over dit onderwerp. Kortom: een waardevolle dag!’

SEE, de Service Excellence Experience, is een internationaal evenement dat service professionals inspireert het verschil te maken in dienstverlening. SEE gaat over de toekomst van dienstverlening en de stappen ernaartoe. Over hoe technologie (cloud, AI, service automation) de klant heeft veranderd en onze mogelijkheden gaat vergroten. Op de afgelopen editie deelden onder meer
trendsetter Richard van Hooijdonk, entrepreneur Peter Hinssen en tech-ondernemer Jim Stolze hun visie op de toekomst van dienstverlening. En Edwin van Korlaar dus, de commercieel directeur van Xcellent die juist door op de mens in te zoomen een mooie aanvulling op het programma vormde!

 

Edwin van Korlaar
Wil jij mijn presentatie ontvangen? Stuur mij een bericht en ik stuur de presentatie naar je toe.

Contact

Contact