Meest gebruikte office 365 apps van 2020
1. Word, Excel, Outlook & PowerPoint
Op de eerste plek vinden we 4 reuzen die maar bij weinig mensen onbekend zijn. Dat deze apps nog elke dag gretig aftrek vinden, zal geen verrassing zijn. Dankzij jarenlange doorontwikkeling zijn deze programma’s op en top gebruiksvriendelijk en maken ze ons digitale leven een stuk makkelijker. Microsoft Word, Excel, Outlook en PowerPoint zijn zo bekend bij het grote publiek dat een korte uitleg eigenlijk overbodig is.
2. Teams
De grote winnaar van 2020 vinden we op plek 2. Van fysiek vergaderen in 2019 naar virtueel vergaderen in 2020. Teams heeft dit jaar enorm aan populariteit gewonnen. Niet in de laatste plaats vanwege dat vervelende virus. Vergaderingen gingen gewoon door, maar dan digitaal met Teams. Dankzij een aantal coole features van Teams is het ‘wij gevoel’ helemaal terug. Ook al zit je in je eentje thuis aan de keukentafel, de geografische afstand doet niets af aan de kwaliteit van vergaderen. Voor je het weet zet je nooit meer een stap richting kantoor.
3. Stream
Dé videoservice voor jouw organisatie, speciaal ontworpen voor zakelijk gebruik. Veilig video’s delen, bewerken of opnemen, op alle devices. Altijd en overal. Deel jouw video’s met personen, groepen of kanalen. Stream heeft een aantal coole features, zoals gezichtsherkenning, feedback en automatische transcript functie.
4. Forms
Pollen, quizzen en enquêteren doe je natuurlijk met Microsoft Forms. Geen gedoe meer met velletjes papier die rondgaan om een feestje te plannen of een enquête af te nemen. Deel een formulier met andere gebruikers en binnen no-time heb jij de informatie die je zoekt. Automatiseer vervolgacties met Power Automate (PA) of laat een uitgebreide analyse los op de resultaten met Power (BI).
5. Yammer
Sociaal netwerken in de baas z’n tijd, geen goed idee? Wél met Yammer! Feliciteer jouw collega’s met een verjaardag, promotie of de komst van een Bengaalse kitten via dit zakelijke sociale netwerk. Yammer is het sociale netwerk waar je ook serieuze zaken deelt met collega’s, zoals kennis en relevante artikelen. Net als andere sociale media kan je elkaar volgen (en ontvolgen). Richt specifieke kanalen in en voeg deze als tabbladen toe aan Teams. Zo bespreek je direct bepaalde content in je Teams meeting.
6. Power BI (Business Intelligence)
Data kent geen geheimen meer met deze krachtige business intelligence en analyse tool. Verbind met meerdere databronnen, bouw modellen, rapporten en dashboards en deel jouw bevindingen met anderen. Met Power BI trek je duidelijke conclusies en onderbouw je deze met uitgebreide visualisatie mogelijkheden. Ontdek met Power BI op welke manier jouw organisatie andere Office 365 apps gebruikt. Waar, wanneer en op welke apparaten.
7. OneNote
Kan je de juiste aantekening niet meer vinden in het oerwoud van gele kleefnotities? Dat kan makkelijker! Gebruik Microsoft OneNote voor al je aantekeningen. Heel handig als je ’s avonds op de bank ineens wordt overvallen door een moment van inspiratie. Noteer het direct of spreek het in als audiobestand en verlies nooit meer een belangrijke notitie. Klaar met die gele briefjes die overal en nergens rondslingeren. En dat zorgt weer voor een stukje rust en reinheid.
8. To-Do
We sluiten de gelederen met To-Do. Een takenlijst kan zomaar uitgroeien tot een hele reeks werkzaamheden die jij nooit allemaal kan onthouden. Noteer jouw taken gewoon in To-Do en streep eenvoudig door wat je hebt afgerond. Dankzij de integratie met Outlook kan je taken uit To-Do koppelen met taken in Outlook. Zo blijf je altijd bij de les.
Wil jij meer handige tips ontvangen & op de hoogte blijven van ICT ontwikkelingen?
Wil jij graag meer weten over populaire Office 365 apps? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze nieuwste blogs, events en belangrijke ICT ontwikkelingen. Iedere maand lichten we een Office 365 applicatie uit en delen we op social media wekelijks onze nieuwste blogs. Stay tuned!