Xcellent is een onderdeel van Dustin. Wij zijn nog steeds dezelfde mensen met dezelfde diensten, maar onderdeel van een groter bedrijf. Samen kunnen we u nog beter helpen. Met meer diensten, oplossingen en interessante aanbiedingen.

Dustin is een toonaangevende IT-partner in Scandinavië en de Benelux. Ontdek ons volledige aanbod op de Dustin website of bezoek de ISSYS-ICT website.

Xcellent is part of Dustin. We are still the same people with the same services but part of a bigger company. Together we can help you even better. With more services, solutions and interesting offerings.

Dustin is a leading IT partner in the Nordics and Benelux. Explore our full offering on the Dustin website or visit the Xcellent website.

U wordt binnen 10 seconden doorverwezen naar dustin.nl

Dennis Blotenburg / 7 oktober 2020

Slim samenwerken, welke tools heb je nodig?

De meeste van ons werken al samen in online omgevingen en maken gebruik van het Office 365 pakket maar doen we dat wel efficiënt genoeg? Er zijn zoveel handige apps beschikbaar dus welke selectie kun je nu het beste gebruiken om slim en snel samen te werken? Wij zochten het voor je uit, check hieronder de vijf handigste Office365 tools!

1. Teams

Wellicht heb je er al het nodige over gelezen of gebruik je het al actief. Teams is de online tool van Microsoft om met collega’s te communiceren én slim samen te werken. Het werkt in feite als een soepel scharnier tussen alle andere applicaties, binnen Teams kun je zoveel anders apps openen en delen, ideaal!

Teams bied je onder andere de mogelijkheid om te (video) bellen, online meetings te organiseren, te chatten en bestanden te delen. De app kent talloze handige features die jouw leven nóg makkelijker maken. Denk bijvoorbeeld aan de functionaliteit die automatisch meeschrijft met alles wat er gezegd wordt tijdens een team meeting óf de optie om je videocall achtergrond te veranderen naar een serene bos omgeving (in plaats van die rommelige keuken of werk kamer). Heb je een vraag tijdens je online meeting? Dan kun je gewoon je hand opsteken, the digital way. Je moet het maar bedenken 😉 Meer lezen over Teams? Klik hier.

2. SharePoint

Het online platform welke fungeert als de spin in het web als het aankomt op gesynchroniseerde apps van Office 365. SharePoint dient als een handige online opslagtool, zie het als een vervanger van jullie (gedeelde) schijf. Daarnaast kan het gebruikt worden als alternatief voor een intranet omgeving, een kennisplatform en een tool om real-time aan bestanden te werken. Superhandig dus. Meer lezen over SharePoint? Check hier ons blog over de 5 meest gestelde vragen én antwoorden.

3. To Do

Wanneer je samenwerkt met collega’s aan projecten, verdeel je doorgaans een hoop taken onder elkaar. Het komt dus best weleens voor dat men niet meer exact weet van elkaar wat ‘we’ zouden doen, wat de status is van bepaalde taken of projecten of welke taken nu ook alweer prioriteit hadden deze week. Microsoft heeft daar een handige app voor ontwikkeld, To Do. Een soort online takenlijst waarbij je met elkaar takenlijstjes kunt delen, taken kunt toewijzen aan collega’s én een stok achter de deur hebt doordat je einddatums kunt toewijzen aan taken. Oh en deze app kun je voor zowel werk- als privézaken gebruiken. Makkelijker wordt het niet zeggen wij! Meer lezen over To Do? Check het hier.

4. Planner

In opvolging van bovenstaande app, is ook Planner een bijzonder handige tool wanneer je samenwerkt in met je team. Je kunt hierbij projecten inrichten, taken (vooruit) plannen, toewijzen maar ook middels een mooie visuele weergave direct zien wat de voortgang is, wat de werkdruk is voor het team, welke teamleden achter lopen (oeps, iets te veel taken misschien!). Fijn aan Planner is dat je in één oogopslag kunt zien wat de status is van een project, één of meerdere taken en ook eenvoudig de werkdruk op het team kunt monitoren. Ideaal om op te nemen in presentaties bijvoorbeeld! Benieuwd hoe je kunt werken met Planner? Bekijk hier ons uitgebreide blog.

5. Power Automate

Om vervelende (en herhalende) handmatige acties te automatiseren kun je gebruik maken van Power Automate. Hiermee kun je super efficiënt diverse acties automatiseren, bijvoorbeeld goedkeuringsprocessen of een reminder ontvangen als je belangrijke chatberichten binnenkrijgt. Power Automate bied je vele opties om processen en taken te automatiseren maar als je het jezelf écht makkelijk wilt maken, dan kun je kiezen uit één van de standaardflows. Daarmee kun je bijvoorbeeld heel eenvoudig een ontvangen chatbericht of mail direct laten omzetten in een To Do taak. Makkelijk én tijdsbesparend!

Always on met Office365

Het fijne aan de Office365 apps is dat ze volledig integreren met elkaar. Zo kun je dus vanuit Teams je takenlijst in Teams openen, een Outlook mail erbij pakken of een statusoverzicht delen vanuit Planner. Op die manier bespaar je dus veel tijd; geen losse apps meer openen of lang naar bestanden hoeven zoeken. Daarnaast zijn de apps zowel op mobiel als op desktop te gebruiken, altijd online dus!

Hoe geoefend ben jij in het gebruiken van deze apps? Heb je nog tips of suggesties van apps die we echt aan deze lijst moeten toevoegen? Tip ons gerust via een reactie op onze social posts of stuur een mail!

Wil jij meer handige tips ontvangen & op de hoogte blijven van ICT ontwikkelingen?

Wil jij graag meer weten over Microsoft Teams of één van de andere Office 365 apps? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze nieuwste blogs, events en belangrijke ICT ontwikkelingen. Iedere maand lichten we een Office 365 applicatie uit en delen we op social media wekelijks onze nieuwste blogs dus stay tuned!

Dennis Blotenburg
Als Office 365 specialist bij Xcellent help ik je graag met vragen over het slim inrichten van je ICT omgeving én het optimaal gebruiken van de Office 365 applicaties. Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.

Contact