Edwin van Korlaar / 18 juli 2018

Xcellent scoort ruime voldoendes in Giarte onderzoek

Xcellent heeft in de jaarlijkse vergelijkingsstudie Outsourcing Performance van Giarte ruime voldoendes gescoord. Op het onderdeel Infrastructure Management mag het Amersfoortse IT-bedrijf zelfs een klinkende 8,1 noteren. Het gemiddelde tevredenheidscijfer op het gebied van End User Management ligt dit jaar op 7,6. Op de trustindicator ‘Bereidheid’ scoort Xcellent een 7,5 in het Giarte onderzoek.

De gemiddelde trustscore (Giarte Trust Score) staat dit jaar op 7,0. Ook de aanbevelingsscore op basis van superfans, fans, passives en detractors is minder hoog in vergelijking met vorig jaar. Reden voor Xcellent om daarop te reflecteren én acteren, geen oordeel is voor ons zo belangrijk als dat van onze klanten.

 

Over Outsourcing Performance

Outsourcing Performance is de jaarlijkse vergelijkingsstudie waarmee Giarte onderzoek doet naar de kwaliteit van de relaties tussen klantorganisaties en hun externe serviceproviders. Het is uitgegroeid tot een toonaangevend onderzoek in de IT-wereld, dat ook wel bekendstaat als ‘het gele boek’. Ook de dienstverlening van Xcellent als IT-partner wordt daarin onder de loep genomen.

‘Wij willen altijd de beste serviceprovider zijn’, reageert commercieel directeur Edwin van Korlaar. ‘Deze cijfers, voortgekomen uit klantbeoordelingen, tonen aan dat we op kwaliteit hebben ingeleverd. We gaan er alles aan doen om de resultaten weer op het niveau te krijgen dat wij willen: De Xcellent-maat.”

 

 

Giarte onderzoek

Project X-Flow

Xcellent is continu in beweging en is in het voorjaar gestart met het interne project X-Flow: een werkwijze die de werkzaamheden op de servicedesk, beheerafdeling, afdeling projecten en servicemanagement verder helpt te verbeteren. Hoogste doel van de nieuwe werkwijze, met onder meer een producten- en dienstencatalogus met interne levertijden, is 98% procent leverbetrouwbaarheid. Met andere woorden: Xcellent lost incidenten en wijzigingen bij klanten op tijd op, afhankelijk van de impact en de gemaakte afspraken.

‘Wij blijven onszelf continu verbeteren’, zegt Van Korlaar. ‘X-Flow is daar een mooi voorbeeld van. We willen de klant zo snel en goed mogelijk helpen en daar doen we alles aan. Tevreden klanten en een leuke werksfeer, daar moet X-Flow aan bijdragen.’

 

Verbeterreis

Een ander voorbeeld van een organisatie die constant in beweging is zijn de klantevenementen op de thuisbasis van Xcellent in Amersfoort. Om het partnership met haar klanten te verstevigen en om samen een verbeterreis te maken. Van Korlaar: ‘Feedback van klanten is voor ons heel belangrijk, wij hebben de wijsheid niet in pacht. Een partnership betekent voor ons ook dat je van elkaar leert en samen verder komt. Wij nodigen onze klanten daarom graag uit voor ons eerstvolgende klantevenement. Die uitnodiging volgt snel.’

 

Edwin van Korlaar
Wil je meer weten over de Giarte Outsourcingsscore van Xcellent? Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op

Contact

Contact