Edwin van Korlaar / 5 maart 2019

Xcellent laat maatschappelijk hart spreken

Het Amersfoortse ICT-bedrijf heeft zich officieel als founder bij Matchpoint aangesloten. Daarmee intensiveert Xcellent haar samenwerking met de eveneens Amersfoortse intermediair die betrokken ondernemen in de regio mogelijk maakt.

‘We waren al Vriend van Matchpoint, maar hebben dat nu uitgebreid naar founder’, licht commercieel directeur Edwin van Korlaar toe. ‘Omdat we het heel belangrijk vinden betrokken te zijn bij de regio en de maatschappelijke organisaties die zij rijk is. Matchpoint kan dat als geen ander faciliteren.’

Vorig jaar namen Xcellent-medewerkers al deel aan maatschappelijke activiteiten, waarbij Matchpoint optrad als de verbindende partij. Van fietsen en wandelen met bewoners van De Horizon (woonvorm voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel) tot varen door de Amersfoortse grachten met leerlingen van de Van der Hoeveschool (school voor speciaal onderwijs).

Vitaliteit

Verbinding en saamhorigheid

Die activiteiten maakten zoveel indruk, dat Xcellent besloot een stap verder te gaan in 2019. Met volle overtuiging kiest ze voor het founderschap van Matchpoint. ‘We hebben heel veel positieve en enthousiaste reacties gehad van onze medewerkers over de activiteiten tot nu toe’, vertelt Van Korlaar. ‘Het voelt goed om maatschappelijke organisaties op deze manier een warm hart toe te dragen, om de verbinding te maken en wat te kunnen betekenen. Daarnaast voedt het ook de saamhorigheid binnen ons team. Win-winsituatie dus.’

Matchpoint-directeur Carin Kampman is verheugd dat haar organisatie Xcellent mag verwelkomen als nieuwe founder. Hoewel, nieuw… In het verleden is Xcellent al een periode founder geweest. ‘Ik ben blij dat ze terug op het nest is’, zegt ze lachend. ‘Hiermee laat Xcellent zien zich actief in te zetten voor een betrokken Amersfoort, voor een nog mooiere, leukere en betere stad om te wonen en te werken.’

Vitaliteit

Vliegende start

Met al vijf beklonken matches voor dit jaar maakt Xcellent er meteen een vliegende start van. Het merendeel van die activiteiten heeft een directe link met het vitaliteitsthema op de werkvloer in 2019: voeding. Van Korlaar: ‘We gaan bijvoorbeeld koken voor daklozen en voedselpakketten inpakken bij de lokale voedselbank. Daarnaast besteden we binnen onze organisatie veel aandacht aan gezonde voeding. Het is fijn dat Matchpoint meedenkt en activiteiten zoekt die passen bij onze thema’s.’

Kampman: ‘De matches zijn inderdaad in lijn met het zelf gekozen thema. Heel slim van Xcellent. Op deze manier versterk je je bedrijfsidentiteit.’ Ze benadrukt het belang van founders voor Matchpoint, dat nog steeds een groeiend netwerk is. ‘Zij waarborgen de continuïteit van onze organisatie. We zijn niet meer afhankelijk van subsidies, maar van bedrijven die meerwaarde zien in langdurige relaties. Geen losse flodders, maar echte commitment. Als je elkaar langer kent kun je elkaar beter bedienen. En een sterk netwerk zorgt ervoor dat we samen duurzaam verschil kunnen maken in de stad.’

Edwin van Korlaar
Ik ben commercieel directeur en medeverantwoordelijk voor de vitaliteit binnen Xcellent. Heb jij een vraag over vitaliteit? Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.

Contact

Contact

Meld je gratis aan voor Outsource IT 2019