Mensen hebben een arsenaal aan mogelijkheden om contact op te nemen met je bedrijf, zoals telefonie, social media en messaging. Met onze unified communications solutions als Hosted VOIP – ook wel Hosted Voice of Hosted Telefonie genoemd – en CRM- en ERP-integraties beantwoordt iedere werknemer de klant tijd- en plaatsonafhankelijk via alle apparaten.

Unified Communications: met één mond spreken

Vroeger was telefonie het eerste contactmoment tussen klant en bedrijf. Als gevolg van de digitalisering hebben klanten meer kanalen tot hun beschikking dan ooit. Om die reden verwachten ze dat bedrijven met één mond spreken, ongeacht via welk kanaal ze contact opnemen.

Unified communications brengt deze kanalen naar de cloud en integreert ze met je CRM- of ERP-pakket. Op deze manier herleid je ieder gesprek, bericht of interactie. Op deze manier verhoog je de relevantie van je communicatie en voelen klanten zich gewaardeerd.

Unified Communications: één totaal klantoverzicht

In grote CRM-pakketten zit de standaard integratie van social media, zoals Facebook en Twitter. Door unified communications verticaal in het CRM- of ERP-pakket te integreren, worden bedrijven ontvankelijk voor ieder communicatiekanaal. Hierdoor krijgt niet het kanaal, maar de klant een centrale rol in de communicatie. Dankzij dit totale klantoverzicht communiceren bedrijven de juiste boodschap, op het juiste moment, aan de juiste persoon.

Trend: intelligent communication

Het gebeurt nog zelden dat mensen bij de bushalte wachten op de bus. Omdat we de vertrektijd checken in een app en onze wachttijd beperken. Intelligent communication brengt dit principe naar een bedrijfsomgeving en stelt bedrijven in staat om klanten procesmatig te informeren bij het afnemen van een dienst. Zo ontvangen klanten in real-time informatie over wat er te doen is, wat iemand mag verwachten en wat de klant moet doen.

Deze toepassing kan worden aangevuld door de integratie van derden databronnen, waardoor de toepassing zich leent voor informatieve, promotionele en servicegerichte communicatie. Iedere interactie is meetbaar, waardoor online marketeers communications kunnen opnemen in de customer journey.

Hosted VOIP: veilig en voordelig bellen

Telefonie is een kritisch bedrijfsonderdeel dat te allen tijde operationeel moet zijn. Hosted VOIP is een betrouwbare manier om te bellen via dataverbindingen. Bedrijven hoeven niet langer te investeren in een telefooncentrale.

Met Hosted VOIP krijgen bedrijven een beveiligde private cloud omgeving in één van de datacenters in Nederland. Hierdoor bellen bedrijven voordeliger en zijn ze voorzien van alle functionaliteiten die je van een moderne telefooncentrale mag verwachten.

SIP Trunk: alle voordelen internetbellen via huidige apparatuur

Nog niet klaar voor de defintieve overstap naar Hosted VOIP? Bijvoorbeeld omdat je net hebt geïnvesteerd in een nieuwe telefooncentrale? Dan biedt SIP Trunk toch alle voordelen van bellen via internet met behoud van je huidige apparatuur. Als de huidige telefooncentrale is afgeschreven, kun je alsnog de overstap maken naar Hosted VOIP.

De voordelen van unified communications

  • Eenduidig communiceren
  • Totaal klantoverzicht
  • Integratie in CRM of ERP
  • Voordeliger dan gewoon bellen

Unfied communications vanuit Amersfoort en Rotterdam (Delft)

Wil je ook profiteren van de kracht van Unified Communications Solutions als Hosted VOIP en CRM- en ERP-integraties? Xcellent is een landelijke IT beheerder die vanuit kantoren in Amersfoort en Delft vooral bedrijven in de regio’s Utrecht, Den Haag en Rotterdam bedient. Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf en neem contact op.

Edwin van Korlaar
Heb jij een vraag over unfied communications? Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.